U bent hier: Home / Mijn gemeente / Diensten van het Gemeentebestuur / Burgerlijke stand

Burgerlijke stand

De belangrijkste taak van de dienst Burgerlijke stand bestaat uit het bijwerken en bijhouden van de registers van de burgerlijke stand (geboorte, huwelijk, nationaliteit, overlijden,...). Deze dienst is ook verantwoordelijk voor het gemeentelijk kerkhof.

De behandeling van aanvragen voor het verkrijgen van de Belgische nationaliteit, de viering van huwelijken en jubilarissen, de registratie van aangiften van geboortes of overlijdens, het administratieve beheer van het kerkhof,..., de dienst Burgerlijke stand is aanwezig bij elke belangrijke etappe van het leven.

Aanvragen en documenten

Hebt u een administratief document nodig of moet u administratief iets regelen bij de gemeente? Raadpleeg de rubriek Aanvragen en documenten om erachter te komen bij wie u terecht kan en welke documenten u moet meebrengen bij uw bezoek aan de gemeente.

De dienst Burgerlijke Stand ontvangt u op afspraak voor de volgende verrichtingen:

  • Huwelijk : Indiening dossier – Huwelijksaangifte
  • Nationaliteit : Indiening dossier – Nationaliteitsaangifte
  • Prenatale en postnatale erkenning

Als u een afspraak wenst te maken kan u contact opnemen met de Dienst Burgerlijke Stand op  02.423.12.70 of 02.423.13.25.

Dienst Burgerlijke stand
Wemmelsesteenweg 100 - 1090 Jette
02.423.12.70
burgstand.1090@jette.irisnet.be